logo

История

История на Загорка  

През 1902 отваря врати акционерно дружество „Бъдащност” или „Бирарията”, както тогава всички старозагорци наричат пивоварната фабрика на 
д-р Кожухаров. След десетилетие пивоварната е закупена от търговско-индустриално дружество „Тракия“, създадено по идея на старозагорците Никола и Злати Златеви, които модернизират и оборудват пивоварната с нови машини и инсталации.  
 
През 1918 - първият български майстор-пивовар Андрей Брашованов, завършил пивоварното училище в Грима, Германия, започва работа в пивоварната на братя Златеви. Той става един от утвърдените специалисти-пивовари в страната. Издава първия български учебник по пивопроизводство и ръководи курсове за обучение на пивовари. 
 
През 1949, благодарение на Андрей Брашованов, започва ремонт в пивоварна ЗАГОРКА и след като той завършва, са произведени първите хектолитри пиво с името „Загорка“. 
В стремежът си да предлага винаги високакачествени продукти и да модернизира процесите на производство, ЗАГОРКА е първата, която слага по автоматичен начин етикет и затваря с метална кроненкорка (коркова капачка тип корона) своите бутилки с бира Загорка. Преди това този процес се е извършвал ръчно. Дружеството реализира първата рекламна кампания в цялата страна, в радио, преса и разпространение на рекламен плакат на бирата Загорка. Пивоварна „Загорка” е първото предприятие, което разработва и приема 20 мерки за управление на качеството на продукцията и първото, което инсталира линия за пълнене на пиво в метални опаковки – кен. 

През 1994 г. „Загорка“ се присъединява към глобалното семейство на HEINEKEN – пивоварът с най-голямо международно присъствие в света. ЗАГОРКА реализира множество иновации, което и изгражда имиджа на иновативна компания, която интегрира корпоративния културен модел на HEINEKEN в бизнес стратегията си. 

През 1997 „Пивоварна Ариана”, част от бившето „Софийско пиво“, е придобита от ЗАГОРКА и няколко години по-късно производството на бира „Ариана“ се премества в Стара Загора. 

ЗАГОРКА е първото предприятие от сектора на хранително-вкусовата и питейната индустрия и първата пивоварна компания от Централна и Източна Европа, сертифицирана по международния стандарт ISO 9002.    

Първият музей на бирата отваря врати през 2009 в пивоварна ЗАГОРКА за посетители, като предоставя възможност на феновете на бирата да изпитат уникално преживяване – тур по стъпките на производствения процес, съчетан с музейна сбирка, която представя историята на компанията. 

Зеленият имидж на компанията се гради на дългогодишните й усилия да прави бизнеса си с отговорност и грижа към околната среда. 2013 - „Загорка“ АД е отличена с приза на МОСВ „Зелен бизнес“. През същата година ЗАГОРКА открива своя зелен склад за готова продукция на територията. Зеленият склад е сертифициран по световно признатия метод за оценяване на екологичните показатели на сгради от всякакъв тип – BREEAM, и е първата зелена индустриална сграда в страната ни. 

През годините ЗАГОРКА представя на пазара изключителни продуктови иновации под марките Загорка, Ариана, Heineken, Stolichno, в стремежа си да отговори и да вълнува вкуса на българския консуматор. 

Днес пивоварна ЗАГОРКА е символ на град Стара Загора, компания с репутацията на отговорен и грижовен корпоративен гражданин. Добър работодател, който се стреми да развива талантливите си хора, не само в страната, но и в международното семейство на ХАЙНЕКЕН. 

История на Хайнекен  

През 1864 Жерард Адриан Хайнекен купува най-голямата пивоварна в региона – „The Haystack“ в Амстердам, а само следняколко години след това е построена нова пивоварна на Stadhouderskade, за да посрещне нарастващото потребление.  
 
Предприемаческия дух и иноваторското мислене на HEINEKEN, които и до днес се стимулират в компанията, я прави една от първите, които въвеждат охладителни системи в своята пиварна. 
През 1886 д-р Елион разработва A-маята, която придава характерния аромат на марката бира Heineken. А няколко години по-късно, на Световното изложение в Париж, HEINEKEN представя своята нова търговска марка, която за първи път изобразява станалата емблематична звезда с пет лъча. Всеки лъч отразява четирите основни съставки на бирата – вода, ечемик, хмел и мая, а петият е символ на магията, която пивоварите на HEINEKEN влагат при правенето на бирата. 
 
Друг емблематичен период в историята на HEINEKEN е придобиването на мажоритарен дял от акциите на компанията от Алфред Хайнекен, който прави радикална модернизация. Със своята  страст към марката и маркетинга, той реализира редици иновации. HEINEKEN поръчва 50 000 бутилки, които са специално пригодени за повторна употреба. Първата телевизионна реклама на Heineken е излъчена. HEINEKEN придобива Amstel – своя най-голям конкурент в Холандия. Отваря нова пивоварна в Zoeterwoude – най-голямата и модерна пивоварна в Европа по това време, а през 1991 пивоварната на Stadhouderskade е превърната в Музей на Heineken, който по-късно е преименуван на Heineken Experience. 
 
През 1999 в Нидерландия, Heineken е избран за „Брандът на века“, а Алфред Хенри Хайнекен е обявен за „Създателят на реклами на века”. 
 
От 2009 създадената Heineken Africa Foundation подпомага подобряването и осигуряването на здравословни условия за Sub-Saharan African people. 

Днес, HEINEKEN е пивоварът с най-голямо международно присъствие в света, който предлага повече от 300 международни и локални марки бира и сайдер. В групата от компании работят над 85 000 въодушевени хора от 190 различни държави.