ОБОБЩАВАМЕ НАПРЕДЪКА СИ В УСТОЙЧИВОТО РАЗВИТИЕ (2017 - 2023)
„Създаваме по-добър свят“ e стратегията за устойчивост и отговорност на HEINEKEN, която ЗАГОРКА развива в България, с грижа към обществото и планетата, като част от бизнес приоритетите на компанията.
ЗАГОРКА се фокусира в три области върху, които може да повлиявие:
- околна среда: нулеви нетни емисии в производство, насърчаване на кръгова икономика, опазване на водните ресурси и природата.
- социална устойчивост: насърчаване на многообразие, равнопоставеност и приобщаване; безопасност и здраве; подкрепа на общността.
- отговорна консумация: насърчаване на умерена и отговорна консумация; предоставянето на избор винаги от безалкохолни предложения в портфолиото на компанията.
За изпълнението на глобалните цели и амбиции на стратегията на HEINEKEN може да се запознаете тук.
Напредъкът и постигнатите резултати по изпълнението на стратегията „Създаваме по-добър свят“ се обобщават в документ за устойчивоост и отговорност на ЗАГОРКА.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2023 г.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2022 г.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2021 г.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2020 г.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2019 г.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2018 г.
Устойчивост и отговорност на ЗАГОРКА 2017 г.
Инициативи и кампании
КАРАЙ ТРЕЗВО! КОГАТО ШОФИРАШ, НИКОГА НЕ ПИЙ (WHEN YOU DRIVE, NEVER DRINK)
По-добрият шофьор е този, който не пие.
Двукратният световен шампион във F1, Макс Верстапен е глобален посланик на Heineken® 0.0 от 2023 година. Той има водеща роля за промотиране на отговорната консумация и кампанията на нашата марка Heineken® “Карай трезво! Когато шофираш, никога не пий“.
Heineken® промотира кампанията си “Карай трезво! Когато шофираш, никога не пий“ с помощта на сериозни партньорства в сферата на моторните спортове откакто е във F1® от 2016 година.
Насърчаваме отговорността
Heineken® винаги се е застъпвал за отговорната консумация на нашите продукти чрез изграждане на глобални партньорства и провеждане на световни кампании. С ангажимента да инвестираме 10% + от целия медиен бюджет в подкрепа на тези програми, ние се стремим да преборим стигмата за отговорната консумация.
АЛКОХОЛЪТ НЕ Е ИГРА
Game over - Алкохолът не е игра, е инициатива на ЗАГОРКА, която има за цел да започне разговор по темата за вредите от продажбата и съответно употребата на напитки с алкохолно съдържание от страна на младежите на възраст под 18 години.
Проблемът свързан с консумацията на алкохол от непълнолетни е не само семеен, той е и социален проблем. Всеки от нас участва и има отговорност в случващото се с децата и младежите в обществото ни. Нека не забравяме и, че примерът на възрастните има огромно значение за оформянето на отношението към алкохола при децата и младежите.
Алкохолът не е игра и е важно:
- Да разговаряме с детето си за алкохола
- Да знаем какви са последствия от употребата на алкохол при подрастващите
- Да сме наясно какво можем да направим, за да предпазим децата да консумират алкохол
- Да обръщаме внимание и да знаем стойността на „малките" наглед разговори, които могат да окажат голямо влияние
ЗЕЛЕН ФОНД
Загорка Зелен Фонд е програмата на ЗАГОРКА за корпоративна социална отговорност, която стартира през 2011 г. и е част от платформата на компанията за устойчиво развитие - „Създаваме по-добър свят".
Инициативата се провеждаше под формата на национален публичен конкурс, в който може да вземе участие всеки, който има зелена идея. Целта е да се съберат оригинални идеи, които чрез Загорка Зелен Фонд ще бъдат „отгледани“, за да „пораснат“ в градска среда, като направят града „зелено“ и по-добро място живеене.
До сега чрез Загорка Зелен фонд са инвестирани безвъзмездно над 700 000 лв. за устойчивото развитие на местната общност и благодарение на инициативата са били облагородени над 18 населени места.
ЗЕЛЕН ОФИС
Към грижата за околната среда се нарежда и грижата за хората в компанията – за тяхната безопасност и здраве.
Компанията осигурява чиста и безопасна работна среда. Непрекъснато се стремим да поддържаме достигнатото високо ниво и работим за подобряване условията на труд.
Да бъде зелена е в корпоративното ДНК на ЗАГОРКА. Това не е просто цветът на компанията и продуктите й. Инициативата „Зелен офис“, чрез която се провокира зеленото мислене и отношение на всички в офисните сгради, ограничава вредния отпечатък върху околната среда и се стреми да променя нагласите на околните.
Въвеждането на основни стандарти с цел намаляване потреблението на ресурси в четири основни направления: вода, електричество, въглеродни емисии и материали.
За да бъдат вдъхновени колегите и да се обърне внимание на зелената тематика се реализира специална комуникационна кампания – постери с полезна информация за различните видове материали и ресурси (електрическа и топлинна енергия, питейна вода и т.н.); стикери с конкретни послания на точките, в които се изразходват дадени ресурси (над смесителя на мивката, до ключа на лампата, на лаптопа и принтера, до асансьора и около стълбищата).
ЗЕЛЕН СКЛАД
Зеленият склад на ЗАГОРКА бе първата индустриална сграда от такъв тип сред всички пивоварни компании на ХАЙНЕКЕН по света. Площта на зеления склад е близо 3 000 кв.м., а стойността на инвестицията възлиза на над 2 милиона лева.
Складът за готова продукция е проектиран и изграден по световно признатия метод за оценяване на екологичните показатели на сгради от всякакъв тип – BREEAM. Съоръжението е снабдено с компютърно базирана система – BMS, която контролира и управлява осветлението, вентилацията, противопожарната и другите системи на сградата при минимална енергийна консумация, като в същото време осигурява оптимални условия на работа.
При изграждането на съоръжението са приложени редица иновативни зелени решения: бързи врати с термо изолация, топлинни завеси над бързите врати, изолация на пода, система за нощно охлаждане, соларни панели, система за индивидуален стаен контрол, LED технология, иновативната система за използване слънчевата светлина за осветление – “Solar Tube“, интегрирана система за събиране и оползотворяване на дъждовна вода за битови нужди.